Välkommen till mig & min värld

söndag 9 augusti 2015

En tur till skogen idag.......

En av fördelarna med att jobba "på landet" är att man kan välja att åka skogsvägen till jobbet.....den är en aning krokig (inte så att jag håller 70km/h där inte, fast skyltarna säger att det är OK och tidsvinsten om man tar E16 är ngr minuter).
Men åker man kringelkrokvägen hinner man se perfekta bärställen :)
Så idag ringde jag min fina syster och talade om att jag åker ut och plockar lite blåbär - talade om på ett ungefär var jag skulle vara.
Plockade ca 2L blåbär och 1L vildhallon *lycka*
Min kära syster fick ca 1L av dessa blåbär - rensa fick hon göra själv ;)
Jag plockar för hand, så det blir inte så mycket "skräp"
Skulle aldrig plocka med bärplockare.....för jag gillar inte att rensa (ler)



Naturens skafferi är fylld med bär...det är bara att ge sig ut i naturen och plocka.....det är gratis!

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar