Välkommen till mig & min värld

måndag 3 augusti 2015

Första dagen.....

Så var min första arbetsdag på mitt nya jobb avklarat (jobbade 8.00-16.30)
Blev mycket info men jag fick även med mig en mapp med all info....läsa läsa läsa....och sedan sätta min egen prägel på fritids...(ler)
Kommer att ha ca 70 barn på fritids - åk 2-6 (2 avd.)
Nu under sommaren har de inte alls så många barn.....idag var det bara 10 st (och en tjej gick hem efter lunch)
Efter lunchen gick vi till Korsikabadet.....vilket paradis! Säger bara wow! En stilla promenad på max 15 min så var vi framme vid Storsjön...Sämre kan man ha det.....



Lillprinsen har varit hemma idag...han hade planerat lunchen med mig igår...men när jag kom hem hade han inte ätit ngn lunch
"Mamma, jag var inte hungrig" fick jag till svar när jag undrade varför han inte hade ätit...
Nu har vi ätit plättar till middag ikväll....så vi får se om han äter lunch imorgon :)

Jag har pratat med bästa A (som jag jobbade med i Gävle) nu på kvällen...hon har ju också bytt arbetsplats - samma rektorsområde dock. Hennes start var inte lika lugn som min dock....fast hon hade behövt en lugn start (nära väggen som hon är). Ska försöka träffa henne nästa vecka.....måste lämna tillbaka min jobbdator (ha ha ha)
Nu ska jag läsa lite för lillprinsen och sedan blir det ett samtal med finaste mannen *kärlek*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar