Välkommen till mig & min värld

måndag 13 juli 2015

Vecka #3 är här......

Vet inte vad som hände...men inte skrev jag speciellt mycket förra veckan. Vädret var enl vädergubbarna/gummorna inte det bästa sommarvädret...men jag njöt iaf - satt ute på balkongen så mycket jag bara kunde trots gråväder och regn.
Finaste mannen jobbade - han hade LillaP och ibl kom han hem hit och ibl sov han kvar i Gävle. Men i fredags kväll kom han hit *lycka*
I tisdags tittade jag på Allsång på Skansen och mina vantar blev klara :) Stolt!


Min underbara provsmakare och jag bakade en Kanelbullekladdkaka som vi sedan njöt av :)


I lördags klev vi upp supertidigt (05.15 am) och strax före 06.00 am lämnade vi Sandviken och styrde "nosen" mot Örebro och Klossfestivalen (en megastor Lego event - den första i Sverige).
Vilka grejer.....och wow vad man kan bygga med Lego - enl mig världens bästa leksak!
Till fina mannen glädje fick han byta ngr ord med en av de största - Stefan Holm. Naturligtvis förevigade jag mötet på bild :)
Vi landade hemma i Sandviken igen efter 10h med en nöjd men trött lillprins.

Igår blev det en tur ut i skogen med finaste mannen - tittade efter blåbär, men fanns bara en massa kart (får vänta ngr veckor innan jag får plocka ngr liter) Men mannen fotograferade och jag plockade smultron. Vi fick ihop 1/2 liter.....underbart...somrigt!



Så söndagskvällen avslutades med vaniljglass och smultron.....


Vi har kvar smultron så idag blir det att baka en Smultronkaka - hittade ett recept jag ska prova....tillsammans med min underbara provsmakare :) Det gäller att fånga dagen =Carpe Diem


kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar