Välkommen till mig & min värld

lördag 25 juli 2015

En dag i naturen..........

Finaste mannen och jag packade lite fika i en ryggsäck och åkte iväg mot skogen.
Mannen i mitt liv planerar att vandra en bit av Kungsleden när hans semester börjar v 32, så idag skulle han gå en bit av Gästrikeleden med sin packning - bara för att känna hur det känns att vandra med en ryggsäck som är nästan fullpackad med det viktigaste (minus kläder och mat).
Jag stannade vid bilen och plockade blåbär.
Ut i skogen människor och ta till vara bär från skogens skafferi...finns helt galet mycket blåbär....och stora är de också!
Jag hann plocka ca 1L medans finaste mannen var ute och vandrade....sedan plockade vi 1L till :)
Så nu har jag kokat blåbärssylt på 1L...nam nam.....och ska frysa in 1L till vintern :)
Naturligtvis blev det vaniljglass med blåbär (och hallon....som plockades hos fina syster) till efterrätt...så gott!


Under vår fikapaus fick jag mig en liten pratstund med en underbart fin Blåvinge - den ville inte riktigt lämna mig på en gång. Den t.o.m jagade iväg en annan fjäril som kom för nära :)



Det är andra gången på mindre än en vecka som jag har närkontakt med en fjäril - älskar dessa vackra insekter......förra veckan var det en Asknätfjäril som klättrade ända upp till mitt halsband och satte sig på den...gav mig en lätt kyss innan den flög sin väg.


kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar