Välkommen till mig & min värld

torsdag 30 april 2015

Valborg är här......

I söndags var vi och såg ännu en innebandymatch. Vilket tempo! Wow! Världens 2 bästa landslag möttes....Sverige vs Finland! Jösses det blev spännande och fick avgöras på straffar...puh!
Vinnare blev......Finland!! Hyvä Suomi!


I måndags hade lärarna och förskollärana studiedag - bara fritids som hade öppet den dagen. Vi hade max 15 barn på vår avd (1:or & 2:or). Jag hade schema-träff med en fritidspedagog från en annan skola i vårt rektorsområde (en stor sammanslagning väntar inför hösten). Jag & M satt tillsammans fr 10.00-13.30 och sedan fortsatte jag en stund till. Slutade 16.30....men blev kvar ett stund till......finaste mannen slutade 17.00.

Natten mot tisdagen vaknade jag med värk de lux i foten. Gjorde så ont att jag grinade tyst för att inte väcka mina fina......slet av mig bandaget för att lätta på trycket på foten....låg sedan vaken en stund innan jag kunde somna igen. Där och då bestämde jag mig för att stanna hemma resten utav veckan. Min fot behövde vila.....(även om jag vet att det blir kaos på avd.)
Finaste mannen lämnade lillprinsen på skolan och jag stannade hemma. Sedan gjorde jag ngt som jag inte brukar göra....sov...sov...och sov! Min kropp behövde nog det också.....väcktes av att min fina syster ringde :)
När min lillprins kom hem efter skoldagens slut bakade vi laktosfria havrekakor...i receptet stod det att det skulle bli ca 30 kakor....men kan lugnt säga att sååååå många blev det inte....ha ha ha....snarare 1/2


Igår hade lillprinsens klass en utflykt inplanerad till Årsunda Viking. Matsäck packades och finaste mannen lämnade honom på skolan.
Vädret var inte det bästa.....men skoj hade de haft i alla fall....de hade lärt sig mer om vikingar :)

Jag hade ett möte inbokat kl 10.00.....om ca en vecka får jag svar på ngt som kan förändra mitt liv igen...

Idag är det Valborgsmässoafton....kungen fyller år (69 minsann - Grattis!). Lillprinsen har cykeldag i skolan idag...så i morse cyklade han till skolan och finaste mannen körde till jobbet.
Lillprinsen slutar ca 13.00 idag...men har ingen aning när finaste mannen slutar. Vi ska bara vara hemma och mysa - kasen får vänta till ett annat år.


 
kramkram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar