Välkommen till mig & min värld

måndag 20 april 2015

Fritidspedagog......jobbat hemifrån

Idag har den här fritidspedagogen jobbat hemifrån - kändes lite konstigt men ack så skönt för min fot. Jag har suttit med foten i högläge och med datorn i knät och filat på ett schema till hösten. Ringde min bitr.rektor och frågade om jag skulle göra ett separat schema för fritidsklubben (de har ju öppet till 17.00). Fick ett nej till svar utan vi skulle försöka slå ihop avd. kl 16.15 (som nu). Gjorde ett schema efter det och mailade förslaget till bitr.rektorn. Efter ngn timme kom nya direktiv......fritidsklubben ska ha ett eget schema och ha öppet till 17.00. Gjorde om schemat och mailade det igen. Tur jag tycker om att tänka logistik och schema.....räkna timmar - fast matte är inte min grej (asg)

Min lillprins kom hem direkt efter skolan och vi satt tillsammans i soffan medans han gjorde matteläxan (som han inte hann göra i torsdags förra veckan, då vi satt på akuten).
Sedan kom finaste mannen hem vid 18.30-tiden. Vi åkte direkt till Sibylla och åt goa hamburgare - hade fått rabattkuponger (ibl måste man använda dem också). Sedan tog vi svängen förbi ICA Björksätra....behövde handla lite. Tur att jag har finaste mannen och min underbara lillprins som båda hjälper mig så mycket de bara kan *kärlek*

Nu är mannen ute och gå/springer i Trebo. Lillprinsen ligger i sängen och tittar på "Sune i fjällen". Den här mamman har packat lite inför morgondagen....tänker göra ett försök att jobba, även om jag inte får på en sko på foten......ha ha ha......"halta Lotta"

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar