Välkommen till mig & min värld

söndag 19 april 2015

Max otur................

I torsdags jobbade jag 7.30-15.00....lillprinsen gick själv till skolan (hade ställt äggklockan när han skulle börja göra sig klar och gå iväg).
På hemvägen var jag in och handlade lite på Willys - inget ställe jag dagligen handlar på dock.
Väl hemma körde jag igång tvättmaskinen och lagade middag. Sedan behövdes balkongen tömmas - de ska måla om huset och under fredagen skulle de tvätta fasaden.
Gick bra tills jag skulle flytta undan bordet jag har på balkongen....lyfte upp den på högkant och sedan tappade jag greppet......rätt på foten landade bordet.....aj aj aj!!!


Jag ringde 1177 och skulle åka in till ortopeden/akuten. Ringde min fina syster och svåger.....ringde finaste mannen och under tiden packade lillprinsen en ryggsäck med saker man kan behöva ha på akuten under x-antal timmar.
Det tog bara 2,5h från det att jag blev inskriven tills vi åkte därifrån.
Lämnade akuten med en hårt lindad fot och kryckor - inget brutet iaf


Nu har jag suttit/legat med foten i högläge sedan i torsdags kväll och ätit värktabletter. Idag har jag fått börja stödja lite lätt på foten...men släpper inte kryckorna än och lär ta mina värktabletter ett tag till.
Imorgon ska jag jobba hemifrån - inte dåligt med tanke på att jag jobbar som fritidspedagog :)

Söndag och hemma med mina fina *kärlek*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar