Välkommen till mig & min värld

onsdag 22 april 2015

Tacksam över livet......

I eftermiddags fick jag en känsla att jag måste ringa min lillprins farmor. Farmor lever på övertid - för snart 1 1/2 år sedan fick hon besked av sin läkare att hon har högst 1 år kvar att leva. Idag sa hon till mig "Eija, idag måste jag säga att jag har blivit sämre, jag har ont och min läkare har nyss åkt härifrån". Blev så ledsen i hjärtat....lillprinsens farmor har cancer och den har spridit sig från halsen ner mot vänster sida av kroppen till ungefär mitt på magen, lungorna och vänster arm till armvecket. Farmor får tydligen en starkare dos av medicin nu för att bli smärtfri - hon ska inte ha ont.
Sedan sa hon flera gånger "Jag vill att du ska veta att jag har alltid tyckt om dig och jag är så glad att jag fick höra din röst idag"
Farmor sa även att hon är nöjd med sitt liv, att hon sett sina barnbarn växa upp (hon har 5 st & min lillprins är minstingen), att hon fått se min lillprins växa upp till en fin kille på 10 år och att jag gör ett bra jobb som ensamstående mamma. Farmor bad även att få säga "Hej" till min lillprins - det brukar hon inte göra........sedan tackade hon mig för att hon fick göra det *snyft*



Känns som om det var farmors sista ord till mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar