Välkommen till mig & min värld

lördag 10 maj 2014

Maj....gröna sköna Maj......eller?

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen...oj oj oj....blir lite långt emellan ibland...hmm

Sista April kom och gick i snöblandat väder. Lillprinsen och jag stannade inne i stugvärmen :)
Finaste mannen var kvar hemma i Gävle - men han hade tokmycket på jobbet som han var tvungen att få undan innan ngr veckors utlandsjobb väntade.
I onsdags flög han till deras kontor i London....till en början med 3 veckor...sedan får vi se...blir det längre, flyger vi dit på en långweekend lillprinsen och jag ( ja...jag iaf).
Fy vad jag saknar och längtar efter mannen i mitt liv - samtidigt som jag är sjukt stolt över att huvudkontoret anser att "he's the man to send" till olika kontor i världen när det krisar.....lite dubbelt

I tisdag var jag på utvecklingssamtal tillsammans med min lillprins. Han går i åk 3 och nu under våren (mars/april) har de haft Nationella prov i svenska och matematik....Lillprinsen blev godkänd i båda proven!!!! Så himla stolt mamma!!
I höstas under utvecklingssamtalen fick jag veta att han inte kommer att nå målen i svenska (åk 3) pga att han förmodligen inte kommer att bli godkänd på Nationella provet....men det blev han :)

Idag väntar en em/kväll med kära kollegor på Gävle Golfklubb för mig och lillprinsen ska vara med sin moster, guffa och bästa kusinen M...(de ska även till A & L för grillning och schlager)


Soliga majkramar till er alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar