Välkommen till mig & min värld

lördag 31 maj 2014

Helg igen.......

I torsdags var vi lediga igen.....Kristi Himmelfärdsdagen inföll denna dag :)
Lillprinsen och jag gjorde inte så många knop...tvättmaskinen fick jobba lite dock....he he he
Lillprinsen gjorde undan matteläxan också - vill inte göra läxor hos pappa. Han hade ju pappa-helg (fre-mån) framför sig, så vi gjorde den hemma i lugn och ro. Men innan jag hann börja packa helgväskan kom det ett sms fr pappan. "Fråga J om han vill komma till mig i helgen och om han vill komma hem på söndag eller måndag?"
Lillprinsen kommer hem imorgon söndag :)

Igår lämnade jag lillprinsen på fritids vid 7:30-tiden och susade vidare på E16 till mitt jobb i Gävle. Vi var nästan all personal på plats och 10 barn allt som allt under hela dagen.....hmmm
Vi fick iaf veta tankarna inför höstens fritidsorganisation....tjaa...blir ngt att jobba på med rutiner och fyrkantiga ramar...stabil personal krävs...tanken är iaf att jag ska få jobba vidare med bästa kollegan A. Tur det eftersom vi har samma tänk :)

Efter jobbet hann jag en snabbis till finaste mannens lägh för att vattna blommorna (samt titta till lägh lite), innan jag hade fika-date på Java med mina fina vänner U & Å....de är två av mina äldsta vänner sedan Gävle tiden <3 Vi jobbade ihop i slutet av 80-talet/början av 90-talet. Två härliga vänner som jag inte träffar alltför ofta, men när vi träffas så är det som om vi träffades igår :) Blev mycket surr och mycket skratt i ngr timmar.
Innan jag kom hem, var jag in till min fina syster också och tittade till deras fina katter.....ska förbi idag också :)

Idag är det 50 nyanser av grått ute.....och jag bara är.....känner att jag behöver det...satt kvar i sängen och åt frukost....lyssnade på radio och bara njöt. Löste t.o.m Melodikrysset.....ha ha ha...är det vuxenpoäng på det???

kramkram

Foto: http://ow.ly/tEK7F ❤️󾠥󾬎
Lånad bild fr "Facebook"

Saknar dig M *snyft*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar