Välkommen till mig & min värld

söndag 29 maj 2016

Morsdag 2016

Idag är det morsdag här i Sverige och det är första gången jag firar den dagen utan min mamma här på jorden.
Jag har varit till mammas (& pappas grav) med rosor och tänt ett ljus.
Av min älskade J fick jag ett "Mammagram" fr Lager 157 (tack älskade M för att du hjälpte J med det) *kärlek*

I fredags blev jag bjuden på middag på Tzatziki (en restaurang här i Sandviken) av ngr kollegor. Var en "Tack & Hejdå" middag.
Helt underbar mat.....Hit måste jag ta med mig mannen - så gott med grekisk mat....mums!

 

Igår var det lördag och finaste mannen och jag tog oss en shoppingrunda på stan. Köpte nya sommartäcken, nya boots (så nöjd med dem) och en sväng på bokhandeln.....och en titt in i Hemmakvälls nya lokaler...nam nam!! Innan vi åkte hem till J fikade vi på Hansens Café




En helt galet god bakelse speciellt för Sandviken

Lördagkvällen hade J bestämde att han och pappis skulle titta på Iron Man 1 & 2 på TV.....den här mamman la sig på sängen och började läsa en av de pocketböcker jag köpte tidigare under dagen.
En bok jag varmt rekommenderar. Början av boken läste jag med ett leenden på mina läppar till störta delen....men slutet....tårarna bara rann och rann...de gick inte att hejda


Nu ska jag börja läsa bok #2
Inställd på en massa tårar.....

kramkram och en extra varm kram till alla mammor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar