Välkommen till mig & min värld

fredag 13 maj 2016

En dag med eftertanke och stillhet.....

Strax innan jag skulle åka till jobbet fick jag ett meddelande på Messenger fr en släkting i Finland. Min mammas halvsyster (min halvmoster....finns det ett ord som heter så tro.....) somnade in för gott tidigt i morse :'(
Samma dag som vi hade en inplanerad urnnedsättnings ceremoni för vår mamma :'(
Känns som om mamma tog med sig sin "storasyster" inför den sista vilan.
Det var en vacker och stillsam ceremoni med anhöriga till familjemedlemmar som alla vandrat vidare.
Jag, min syster och hennes "svärfar "följde mamma till hennes sista vila.
Nu får mamma vila bredvid pappa igen efter snart 30 år (pappa gick bort i sept 1986)
Jag har aldrig varit med om en urnnedsättning så det var speciellt och annorlunda.
Min syster bar ut urnan från kapellet och tillsammans sänkte vi 3 ner mammas urna ner i hålet :'(
En högtidlig känsla infann sig på ngt konstigt sätt.

Mamma vila i frid


Jag tog mig en stilla promenad hem till min underbara J som var hemma och väntade på mig * Kärlek*
Jag frös ända in i märgen så jag kröp ner i sängen (under täcket) och lyssnade på Laleh's "En stund på jorden" och lät tårarna falla.
Finaste mannen kom hem vid 18-tiden och jag fick krypa in i hans varma trygga famn *kärlek*

kramkram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar