Välkommen till mig & min värld

torsdag 17 mars 2016

Väckt av ett telefonsamtal som man inte vill bli väckt av.......

I morse strax efter 06.00 ringde min mobil....hann inte svara...och kände inte igen nr för den delen heller....googlade snabbt och det var nr till lilla mammas demensboende.
Jag ringde upp och fick prata med lilla mammas skötare.
Mammas medvetande nivå var låg, mamma hade tungt att andas och hennes hjärta rusade.
Var tvungen att fråga om detta var början mot slutet.....svaret jag fick var: Med 20 års yrkeserfarenhet av att jobba med dementa, vågar jag säga att detta är början mot slutet.
Tårar....tårar...tårar
Ringde min fina syster som bor lite närmare.....hon var där strax efter 06.30. Jag var där strax efter 07.00. Mamma var kontaktbar när jag kom dit...blev piggare under tiden.
Vi satt när ngr timmar och vi tog beslutet att de skulle låta mamma ligga kvar i sängen - annars lyfter de över henne till rullstolen.
Lilla mamma kramade mig (och min fina syster) så hårt innan vi gick. När jag satt i bilen kom tårarna.
Känslan är att det var mammas "farväl-kram" - men mamma har ett starkt/segt hjärta.....så man vet aldrig.

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar