Välkommen till mig & min värld

söndag 13 mars 2016

Ibland måste man andas och gråta tyst inombords.......

En vecka då jag gråtit tyst inombords lite då & då....och i fredags i bilen hem från jobbet tänkte jag tanken att det kanske är dags att göra ngt annat. Jag har snart jobbat 30 år som fritidspedagog och jag har alltid älskat mitt jobb....men känslan i fredags var inte så bra :(
Är tungt att vara ensam utbildad fritidspedagog och hela tiden behöva stånga sig blå för att man ska kunna höja kvalitéen på jobbet/fritids. Kräk-jobbigt att ha en kollega som är som en tvättsvamp så fort ngn tycker ngt negativt så går den personen igång på det *bläää* Man kräver övertid så fort man måste jobba lite extra en dag....men att man varje vecka jobbar "undertid" blundar man för *morrar* Att få höra att man inte behöver utbildning för att jobba på fritids, för det går ju så bra iaf , gör mig tokig - då har man inte fattat vad jobbet går ut på *morrar igen*
Att ngn skriver papper i mitt namn utan min vetskap är olagligt!!
Jag betackar mig all form av överförmyndare *kräk*


I fredags jobbade jag i kiosk igen på Göransson Arena :) Finaste mannen och J var på matchen tillsammans (det var nästan fullsatt!!!)
SAIK vs VSK slutade med förlust för bästa SAIK (det står 2-2 i matcher...avgörande idag.....hoppas på SAIK men tror det blir VSK tyvärr)

Igår åkte finaste mannen och handlade med sin pappa. Sedan åkte vi ner på stan.....till Pingskyrkans 2nd handbutik med lite urväxta kläder efter J.
Som vanligt fyndade jag....hittade ett par Carving-skidor till J för endast 35kr!!! De behöver bara slipas...och vi behöver hitta pjäxor & stavar (som han inte vill ha), sedan har J hela kitet *ler*
Det blev en kort fika på Hansens café - min fina syster med man dök också upp.
För min del blev det bara en latte....de hade mandel på allt fikabröd igår tyvärr.....vilket de inte brukar ha.
Medans solen var uppe gick jag och J förbi pappas/morfars grav och tände ljus. Pappa skulle ha fyllt 87 år igår om han hade levt (tyvärr somnade han in 1986....alltför ung).
Igår kväll bänkade vi oss framför TV:n för att titta på Melodifestivalens final....favoriten vann!



kramkram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar