Välkommen till mig & min värld

tisdag 8 mars 2016

Internationella kvinnodagen till ära känner jag mig nere...och vill bara gråta....

Förra veckan avslutades med avfärd mot Motala kl 12.00 fr Göransson Arena. Vi tog bilen dit....fast vi bor så nära.....men den här mamman orkade inte släpa allt. Kan ju säga att vi mammor var i minoritet = 4 mammor och en farmor.
Men ett härligt gäng :)
På nervägen stannade vi vid Eurostop i Örebro och åt en sen lunch (för våran del blev det Max hamburgare)
Nere i Motala lämnade vi först trunkarna i vårt omklädningsrum vid bandyplan (utomhus) och sedan åkte vi vidare till hotell Nostalgi Hamn.
Säger bara wow!I anslutning till hotellet låg ett Motormuseum med många fina bilar. Vi bodde förresten i ett rum som hette "Buick"
M hittade sin favoritbil där......


Lördagen kom och det var matchdag. Det blev en morgonpromenad tillbaka till Motala isstadion och killarnas första match kl 11.10 mot IFK Motala. Som killarna kämpade....blev en knapp förlust...men J gjorde en massa avgörande räddningar som visade sig sedan när gruppspelet var klart att de var viktiga (målskillnad).
Killarna spelade semifinal mot Tranås...där det blev förlust och mot laget som vann hela cupen.
Vissa killar kände ingen glädje över medaljen och 3:e platsen....men J var stolt över sin prestation och han var/är stolt över medaljen som hänger på SAIK-väggen här hemma.

Igår började jag jobba igen efter ngr dagars ledigt - vi hade studiedag (en kommungemensam studiedag).  J & mannen var hemma - ena hade studiedag och den andra 100% sj.skriven.
Idag började jag jobba 07.00 och jag väckte J innan jag åkte till jobbet. M sov vidare (börjar jobba 50% i morgon).
Har hänt en hel del på jobbet under de två första dagarna och speciellt idag.....kände att jag behövde en axel att gråta ut mot när jag kommer hem....men det kom ett sms under em om att ingen vuxen kommer att vara hemma när jag kommer hem idag *snyft* En kväll när jag hade behövt känna ett par starka varma armar omkring mig finns ingen här för mig. Min underbara lillprins känner av hur jag mår utan att jag behöver säga ngt....han är mitt allt *älskar* ....han gav trötta/ledsna mamman lite massage.
Nu sover lillprinsen och jag får krypa ner i sängen och gråta i kudden.
I morgon är en ny dag och jag hoppas att det kommer att kännas lite bättre iaf

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar