Välkommen till mig & min värld

söndag 24 januari 2016

Oj oj oj.....vad tiden rusar iväg....

Vad hände? Sist jag skrev var jag fortfarande julledig och nu är vi i slutet av januari......
Jag började jobba igen 7/1 (med 2 st studiedagar tillsammans med skolans lärare). 3:ornas nya lärare skulle få all info fr mig och spec.läraren/kollegan M.
På eftermiddagen hade vi en Kick-off i bowlinghallen - gick ju sådär *lol*



Måndagen den 11:e återvände även J till skolan och jag var tillbaka till min tjänst som fritidspedagog.....men bara för en dag. Tisdag - torsdag var jag "läraren - Eija" igen med ansvar för en åk 2:a....och på fredag tillbaka till fritids igen :)
Den veckan gick fort vill jag lova.....

För ett år sedan var min J och hans lagkompis A maskotar under SAIK´s Bissen Brainwalk match. J hade verkligen sett fram emot att träffa Mattias Bissen Larsson (grundaren till Bissen Brainwalk), men pga att han och hans fru var med om en bilolycka nov. 2014 kunde han inte närvara. J hade planerat att ta hans autograf på Pasi Hiekkanens Bissen Brainwalk matchtröja (fr matchen 2014). Men nu blev det inte så......Det tog ca 1 år innan drömmen blev sann! Jag messade Bissen och frågade om han hade möjlighet att träffa J bara en kortis så att han fick autografen på tröjan. Absolut ska J och jag träffas fick jag till svar.....plus hans mobilnr :) 
Lördagen den 9/1-16 kl 13.45 träffades de i foajén (Göransson Arena). J fick en bamsekram och sedan satt de och pratade vid ett eget bord i 15 min. Bissen är en man med stort hjärta och en riktig kämpa - respekt!
Bissen gav ett armband till J med orden "detta är ett turarmband" medans han knöt den runt J´s handled. Syns inte hela....men det står Bissen Brainwalk på armbandet.


Sedan gick J och jag den nästan 5 km långa promenaden innan vi såg matchen kl 16.00. SAIK vann - hejja hejja!!


En bild på våra sjukt snygga T-shirts som hela familjen är ägare till :)
Vill du stödja Bissen Brainwalk och hjärnforskningen gå in på http://www.bissenbrainwalk.se/

Annars har jag jobbat på som vanligt....gjorde en kiosktjänst under SAIK-Hammarby matchen förra fredagen - blev inkallad av bästa J eftersom det fattades folk (blev oavgjort 4-4)


Mannen jobbar fortf 50% och vi går vår prommis runda på ca 3 km så gott som varje dag.....har hoppat ngn dag då jag känt att jag orkar inte....fast egentligen borde jag gå i alla fall för man blir piggare *ler*



J kör träningar 3 ggr/vecka och nu laddas det för Knatten Cup 5-7/2 hemma i arenan. Andra året de är med och samtidigt sista - en cup för U11 och U12 lag fr hela Sverige....är lite först till kvar´n som gäller (men SAIK har alltid 2 lag/årskull med).

Igår var vi på bio och såg "Den gode dinosaurien" Vilken underbar tecknad film! En film som alla borde se.....den bearbetar sorg, rädsla, respekt, gemenskap och kärlek i en salig blandning. Har du inte sett den....se den! Vi torkade tårar hela familjen kan jag lova.


Nu ska här ätas frukost och titta lite på Vinterstudion innan jag ska göra lite nytta........eller inte :)

kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar