Välkommen till mig & min värld

torsdag 12 mars 2015

Ingen bandy....mäh!

Idag åkte jag hemifrån kl 7.00 och lillprinsen gick själv ca 30 min senare - min lillprins börjar bli stor :)
Dagens jobb gick galant....jag bara älskar mitt jobb dagar som denna. Idag började jag med "Kompis-prat" - vi har  3 st åk 1:or och varje klass får 1h/vecka av min tid till detta innan lunch. Jag har valt att ha killar & tjejer för sig - blir lite olika infallsvinklar på ämnen beroende av kön. Hade 9 st killar idag och oj vad vi hade bra prat :)
På fritids hade jag världens mysigaste mellis stund med 21 st 1:or. Jag gick själv med dem till matsalen och jag var själv med dem där. Personalen öste beröm över dem och jag öste beröm över dem *stolt*. Av dessa 21 är det 2 barn som under skoltid har egna assistenter och 3 skulle behöva ha - 2 av dessa skulle egentligen ha gått med gruppen innan, men de vägrade följa med.
När de skulle gå därifrån tillbaka till fritids, fick de uppdrag av mig. De fixade uppdragen galant *stolt....igen*
Fick beröm av bästa kollegan A som kom med 2:orna. Hon hade mött de 4:a första som fick gå och de hade med stolthet berättat att de hade fått ett uppdrag av mig och att de tänkte fixa det. Sedan hade hon sett grupp 2 (5st tjejer) komma på en bra lösning hur de skulle lösa uppdraget. Alla 5 grupperna fixade uppdraget galant!!!

Slutade 15.00 och susade hem till lugnet och min lillprins. När jag kom hem kom frågan: När blir det gröt? 
Sedan kom lillprinsen på att det är ju ingen bandyträning idag...säsongen 2014/2015 är slut för dem *snyft*
"Känns konstigt mamma" sa lillprinsen. Jaaa...känns jättekonstigt att inte åka ner till arenan varje torsdag & söndag....höra surret i omklädningsrummet....surra vidare med alla goa bandymorsor...och sedan tvätta svettiga träningskläder. Vi har ju varit där så gott som 2ggr/vecka sedan första veckan i augusti (7 månader) - men snart är vi där igen...om 4-5 månader *ler*
Bästa A-laget spelar SM-final på lördag....och givetvis håller vi alla tummar och tår för ännu ett SM-guld (U18 har ju redan vunnit ett.....U20 vann silver)
Mina egenhändigt målade SAIK-naglar :)

kramkram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar