Välkommen till mig & min värld

torsdag 5 mars 2015

Soligt idag.......

Idag tog min lillprins ett stort kliv framåt i livet. Jag började jobba 7.30 och jag brukar lämna lillprinsen på Sländan strax före 7.00. Han gillar inte att vara på Sländan (6års huset) på morgonen, för han äter inte frukost och då får han stanna kvar där till 7.30 när de går över till sina egna avd.
MEN idag stannade han hemma när jag åkte och han gick till sitt fritids själv. Han gick upp med mig och han åt frukost som vanligt. Sedan ställde vi äggklockan på 20 min, när jag åkte, så att han skulle börja klä på sig 7.20 och sedan gå iväg.
Han fixade det galant!! Stolt mamma <3

På jobbet har jag ägnat en stor del av min fm till att fixa & trixa så att denna dag och morgondagen ska fungera OK på vårt fritids. Hos oss funkar det inte att bara ha vikarier på en avd....och funkar absolut inte att ha två vikarier som inte har ngn relation till dessa barn och dessutom 1 person kort för att det inte finns vikarier att få tag på......suck och pust!
Lösningen blev att jag flyttade på mig själv - var med våra 2:or istället för 1:orna (dessa vikarier har varit med 1:orna, så där finns det redan en relation). En annan vikarie, som varit med dessa 2:or mest skulle vara med mig över mellanmålet......men ibland blir det inte som man planerat...så det slutade med att jag gick själv med våra 2:or till matsalen för att äta mellanmål med dem (bara 23 st) - funkade bra tack & lov!

Efter en dag på jobbet susade jag hem till min lillprins....fast ngn längre vila blev det inte.....ack nej!
Bandyträning 17.30-18.30 väntade......inte så himla många träningar kvar den här säsongen (sista träningen är på söndag.....snyft)
Kommer att sakna alla härliga grabbar....alla bandymorsor....alla goa skratt i omklädningsrummen och i arenan.
Men vi träffas snart igen.....Säsongen 2014/2015 började ju i början av augusti.....så snart så ;)

Nu blir det en sen dusch och sedan sängen.....söta drömmar och go'natt

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar