Välkommen till mig & min värld

tisdag 3 mars 2015

Vecka 10 redan..........

Sportlovet kom och gick.....nu är det påsklovet vi väntar på :)

I torsdags efter träningen åkte jag och lillprinsen in till finaste mannen i Gävle. Han skulle visserligen jobba, men lillprinsen och jag hade planerat att vi skulle besöka järnvägsmuseumet och titta på deras LEGO-utställning (så vi ville sova hos finaste mannen/pappis). Vilken utställning....wow! Så häftigt byggt. Vi tillbringade ngr timmar där (fikade också i järnvägsrestaurangen) innan vi åkte iväg och letade nya skridskosnören (lillprinsen ville ha 2 olika färger precis som ngr av killarna i laget har).
Finaste mannen kom hem ca 17.30...han snabbpackade och sedan susade vi hem till Sandviken.....och den väntade semifinalmatchen mellan SAIK och Hammarby (började 19.00). Lillprinsen och jag stannade 60 min sedan gick vi hem - finaste mannen stannade kvar hela matchen (som SAIK tyvärr förlorade). Lillprinsen sov när finaste mannen kom hem <3

Lördag morgon 04.40 ringde klockan.....gäsp! Fixade gröt och matsäck innan jag väckte lillprinsen och finaste mannen. Avfärd kl 06.00 fr Göransson Arena med SAIK U11 mot cup i Katrineholm.


Tur vi åkte buss.....gäsp! Resan ner tog ganska precis 3h.
Sedan väntade gruppspel (4 matcher). Lillprinsen var i SAIK svart och han stod alla matcherna - de kom 2:a i sin grupp och därmed fick de spela 2 matcher till. SAIK svart vann 3 matcher och förlorade 3 - lillprinsen höll nollan i alla 3 vinst matcherna. Så stolt mamma <3 Det slutade som 4:a i hela U11 cupen - SAIK vit slutade 7:a i U11 cupen.
Sista matchen började 18.15 (1x20min), så strax efter 19.00 påbörjade vi bussresan hem igen. Lillprinsen somnade före 20.00 och vaknade ca 15 min innan bussen parkerade vid Göransson Arena igen ca 23.00.


En härlig TV-puck hög efter 1-0 segern över Sirius - som betydde att de blev 2:a i sin grupp :)
Vilket härligt gäng grabbar de är.....hela SAIK U11 (ledarna är helt underbara de med......och för att inte säga vilka underbara föräldrar dessa härliga grabbar har *blink-blink*
Så tacksam över min lillprins och finaste mannen som förgyller mitt liv - vilken vecka och vilken helg *kärlek*

Idag på jobbet blev jag alldeles varm i hjärtat när jag spontant plockade ut vattenfärg och fick med en unge som för det mesta driver runt och hittar på bus. När han sa: Det ser ut som glas. Det här var roligt!
Wow! Hejja mig!




kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar