Välkommen till mig & min värld

onsdag 11 mars 2015

Våren är på G......

Idag har det varit underbart vackert väder...sol och blå himmel...kan det vara bättre? Näe.....även om jag egentligen borde "hata" våren och allt pollen som flyger i luften, så älskar jag våren :)

Började den här veckan med att lyssna på Lars Andersson och hans föreläsning om "Modern barndom". Jag bara älskar den mannens föreläsningar....detta var 4:e gången jag är på en föreläsning med Lars Andersson och varje gång går jag därifrån med nya "aha"-tankar.
"Använd din hjärna....annars förlorar du den"
Sedan blev det lunch med finaste mannen....händer inte så ofta  att vi kan luncha ihop en vardag....men så mysigt det är :)

Igår hade vi studiedag (hela rektorsområdet). Vi började med en gemensam uppstart och info om "el Sistema" som ska starta i Gävle till hösten och de ska starta hos oss - med våra 6åringar & 1:or. Jag tror på detta och det kommer att bli jättebra.
Efter detta fick vi sitta i våra nya "arbetslag" - som vi kommer att jobba i till hösten. Mycket prat och funderingar blandades med skratt. Vi är inte överens om allt än och tanken är att vi ska mötas fler ggr och stöta & blöta innan ht-15 börjar i augusti.

Idag har jag jobbat på som vanligt (8.00-16.30)....blev dock mycket adm.jobb under fm - fick även adm.jobb fr min bitr.rektor som jag gjorde innan jag planerade morgondagens lektioner som jag ska ha med en halv klass 1:or. Efter lunch blev det pyssel med våra fritids 1:or.
Efter jobbet susade jag hem till min lillprins som mötte den här trötta mamman med en puss *kärlek*
Nu väntar en varm mugg med té på mig.....sedan får det bli sängen om en stund....börjar 7.30 imorgon bitti *gäsp*

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar