Välkommen till mig & min värld

söndag 20 juli 2014

Tältäventyr........

I onsdags packade vi in oss i LillaP och åkte söder ut.....målet var Vadstena.
Vi åkte småvägar....stannade och fikade vid "Lokstallet" i Riddarhyttan....lunch i Örebro (där vi även tankade bilen)....och vi anlände till Vadstena Camping vid 18-tiden....vi fick den näst sista platsen (efter oss stod ett par som fick den sista).....det var fullbokat med andra ord :)
Vi ställde upp tältet och sedan blev det en svalkande dopp för mina fina i Vätterns vatten (barnvänlig strand....sååå lång grunt)


Torsdag efter frukost styrde vi LillaP söderut (dagsutflykt) till Gränna.
Vi tittade in i många Polkagris-kokerier.....och inte kan man lämna Gränna utan att köpa med sig polkagrisar :)

Här är det polkagrisstänger med päronsmak som tillverkas.

Efter Gränna åkte vi förbi campingen och vidare till Motala...in på Intersport för att köpa stolar (inte brassestolar)...och sedan åt vi en god middag på en uteservering...innan vi handlade lite "mat" = det vi behövde :)
Tillbaka till campingen och bad igen för mina fina :)


Fredag efter frukost var det dags för Vadstena Kloster-område....Johannes tände ett ljus i Klosterkyrkan.....den vackraste ljushållare jag någonsin sett.


Därifrån åkte vi till Vadstena slott-området....vi hade lovat lillprinsen att gå på Leksaksmuséet.....där åt vi lunch också.
Slottet fick också ett besök av oss innan vi åkte tillbaka till campingen och en eftermiddag/kväll på stranden.
Lillprinsen "bodde" i vattnet i ca 4h - ingen badkruka där inte ;)

Lördag efter frukost började vi packa ihop vårt tält....resan hemåt började vid 11.30 tiden....blev lite växlande väder.....men mest var det regn...ibl hann inte vindrutetorkarna med....men ju närmare Sandviken vi kom ju mer sol blev det ;)

Idag söndag sov jag till 8.30....så det var nog skönt att sova i den egna sängen efter 3 nätter i tält....mina fina sov lite längre.....Men det är en lugn söndag....fixat & donat lite...skönt att bara vara :)

Imorgon ska finaste mannen börja jobba....slut på hans semester...men lillprinsen och jag fortsätter med 2 veckors ledighet :)

Njut av sol & värme.....kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar