Välkommen till mig & min värld

tisdag 1 juli 2014

Dalarnas län fick lite besök av oss idag..............

Vaknade vid 7-tiden i morse....det var 50 nyanser av grått ute idag igen...Hur mycket vatten finns det? Dripp Dropp Dripp Dropp....

Väckte min lillprins vid 9-tiden....frukost i magen och sedan iväg till Björksätrasalongen och frissan I :)
Lillprinsen skulle klippas....kort blev det....sommarfrisyr :)
Han hade klippt sig själv lite i luggen (med en nagelklippare....ha ha ha), så I fick klippa kort lugg - nöjd lillprins :)

Vid 12-tiden susade vi mot Dalarna och "Dalahästen" i Avesta. Nya regnkläder skulle inhandlas till lillprinsen (strl 160) och även nya höstskor (strl 37). Där hittar man Bagheera Outlet samt Haglöfs Outlet.
Från Sandviken tar det ca 1h att köra dit....och vi har tagit för vana att åka dit minst 1gång/år inför skolstart (under vår semester).
Lillprinsen valde lila regnjacka igen (svarta byxor).....han är ensam om den färgen och märket också för den delen i sin klass - de flesta har svarta av märket Everest eller McKinley.

På hemvägen stannade vi till hos "Min lilla mormor och jag" i Hede, Horndal. Jag bara älskar att titta på allt fin hon har in sin lilla butik - bakom garaget hemma på gården.

Foto: Blev en liten tur till   "Min lilla mormor och jag" i Hede, Horndal också
Lite av det som fanns i butiken idag :)

Jag kom hem med denna fina klocka.....

till köket :)


Solen har faktiskt tittat fram idag......det finns hopp med andra ord :)
Imorgon har vi en ny dag.....en ny dag som vi inte har ngr planer för....jo en sak finns på agendan.....finaste mannen ska iväg med pappa sin till apoteket :)

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar