Välkommen till mig & min värld

fredag 4 juli 2014

4th of July.............

Fredag och vi har bara varit....finaste mannen tog sig en rejäl sovmorgon...jag & lillprinsen tassade runt tyst-tyst.....dåligt med dörrar här på Hvb :)

Jag har tvättat 2 maskiner med tvätt....får köra en maskin imorgon bitti också....lillprinsen ska ju till pappa sin på söndag kväll (19.00) och var där 2 veckor - fast man vet ju aldrig....
Finaste mannen var iväg till Trebo och sprang en sväng.....testkörde min nya cykel....den fick godkänt :)
Jag var iväg och handlade lite.....tog en stund....ha ha ha...var ju så många jag skulle prata med - kanslisten H fr mitt gamla jobb....min fina syster & bästa svåger....min fina systers svägerska L....och inte minst bästa J (som "äger" kioskerna inne på Göransson Arena). Men hem kom jag och middag fixade jag....sedan skulle här diskas...men ingé varmvatten....hmmm....tur att jag har en vattenkokare, så varmvatten fixades snabbt och jag kunde diska undan lite.

Efter middagen susade jag hem till min fina syster & bästa svåger lite snabbt.....lämnade en kasse med gamla tidningar och en sommarpresent :)
De ska rusta sitt kök under semestern, så de behöver packa undan lite glas/porslin......jobbigt men det kommer att bli fint :)

Finaste mannen och lillprinsen var hemma....en tittade på fotboll och en lekte runt :)
Det är kvartsfinaler och Tyskland vs Frankrike slutade med 1-0 seger för Tyskland. Nu är det Colombia vs Brasilien.....står 0-1 just nu....men det kan ju bli ngt mål till.......Vore skoj om Colombia kunde vinna....men chansen är ju inte så himla stor dock  *tyvärr*

Njuter av mitt favoritgodis medans jag tittar på fotboll.....har bara älskat detta godis så länge jag kan minnas.....mmmmm


Fazer har tillverkat detta godis sedan 1929


kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar