Välkommen till mig & min värld

tisdag 7 augusti 2012

Mamma, köp 7.......

En regning tisdag i augusti......när ska sommarvärmen komma till detta land tro.....hmmm....sommaren 2013 kanske :)

Idag hann jag!!! Äntligen säger jag....kom till Gustafsängs Trädgård strax före 11:00 och då var det redan fullt på parkeringen.....Jakten på deras underbara tomater är i gång!
När jag åkte hemifrån frågade lillprinsen: Mamma, ska du dit där de har gurkor?
Jag: Ja :)
Lillprinsen: Köp gurka...glöm inte det....köp 7 st!
Jag: 7st???
Lillprinsen: JA, jag är ju 7 år :)

Den här mamman köpte 4st....vi får börja med det. Tomater köpte jag  ju också, både röda & gula/brandgula. Hörde en äldre man säga att han har ett begär efter Gustafsängs tomater...så när vintern kommer får han abstinens för han måste äta tomater från den vanliga handeln.
Jag kanske inte ska rekommendera dessa tomater till mina vänner, för jag vill ju hinna köpa innan de tar slut, men...men...men mina vänner....har ni inte ätit dessa tomater....jaaa, så har ni missat något!!!

kramkram mina fina vänner/läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar