Välkommen till mig & min värld

måndag 15 augusti 2011

Rekord........

Första arbetsdagen avklarad.....vi har ju varit lediga en vecka. Började 8:30 och slängdes in direkt i jobbet.....mycket barn , 3 avd öppna och vi var 4 personer kort....så jaa....det kändes som om jag inte hade varit ledig alls...ha ha ha.
Lite inskolningar....lite listkaos.....lite virrigt för barn som byter avd. därför att de börjar i 2:an....och virrig personal ^^
Imorgon har vi planeringsdag....så då kanske iallafall vi personal får lite ordning på schemat m.m och på våra resp. avdelningar....kan behövas eftersom vi startar upp en ny avd ( där jag ska jobba med L....och husets alla 3:or )

Johannes hade också haft en bra 1:a dag på sin nya avd. Han hade träffat "gamla" dagiskompisar som nu börjat på 6:års :) Men framför allt träffat & lekt med bästisen Isak :)

Idag hade jag planerat att åka tillbaka in till Gävle för att fotografera Johannes hos vår morgontidning.....han fyller år snart & jag ville ha en bild till födelsedagsannonsen......Men grus i maskineriet.....Johannes vill inte ha en sådan bild utan en bild som underbara M har tagit på honom & Lois ( lo gosedjur som han köpte när vi var till Järvzoo ).

Underbara Johannes hade ätit lite dåligt idag...Kycklingpytt var ingen höjdare. Så när vi kom hem , ca 16:30 , frågade Johannes om jag kunde laga lite mat. Han beställde pasta & köttbullar.....ovanligt??? Näee.....har en riktig pasta kille och fick han välja...så åt vi denna rätt varje dag :)
Mammas lillprins ville ha 12 st köttbullar.....Rekord sa han.....och det blev det. Han åt upp all pasta & alla 12 köttbullarna. Mer än mamma får i sig :)
Ny växtperiod kanske????

Känns konstigt att underbara M inte kommer hem till oss ikväll :( 
Den här sommaren har vi ju inte sovit ifrån varandra speciellt många nätter <3
Måste kanske skaffa något större , så att M får plats med sina saker också....eller så slänger jag iväg lite av mina möbler m.m. Ha ha ha ....har ju rensat förr....flyttade fr ett hus på 118 till en lägh på 63 ^^ Just nu har han en låda i vår byrå....som Johannes rensade ut åt honom ( han sa : Mamma , M måste också ha en låda i byrån för sina saker )....han är så kärleksfull & omtänksam min underbara Johannes <3

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar