Välkommen till mig & min värld

söndag 12 juni 2011

Söndag morgon........

Vilken underbar vecka....Har hunnit med att njuta av livet med båda mina älsklingar hemma " in the house ".

I torsdags cyklade jag & Johannes till min fina syster....vi skulle vara där kl 12:00. Johannes cyklade dit glad i hågen med ryggsäcken på ryggen...undan gick det och han klarade alla "jobbiga" uppförsbackar....han var så stolt^.
Johannes roade sig med sina leksaker & TV tittade , medans jag hjälpte min syster med maten som skulle serveras dagen efter ( student buffé ). Vi hade högt tempo och vi var klara med allt på 5h...och då hann vi även åka till Härnäsv. och såga ner 2 björkar hos en gammal klasskompis till mig.
Hem cyklade Johannes ännu snabbare...för M skulle ju komma snart. Men tyvärr jobbade han över.....så vi fick vänta länge på honom. Johannes och jag hann äta middag innan M kom hit.

Fredag = studentuppvaktning!!!! Det var strålande sol och varmt....de hade verkligen tur med vädret.
Kl 10:30 skulle blommorna hämtas ( hade förbeställt 2st buketter ) och kl 11:00 skulle vi vara i Stadsparken. Mycket folk var det.....men det gick bra iaf. De hade skyltar med klassbeteckning i backen var varje klass skulle samlas med familjer/anhöriga.
Min guddotter var ( är ) så fin....det riktigt strålande om henne.
Hittade även på hennes pojkvän J....så vi kunde uppvakta honom också. Hans mamma är min barndomsvän - men vi tappade kontakten under gymnasietiden. Det var skoj att träffa J´s mormor också....henne har jag inte sett på år & dar :)
När alla studenterna hade åkt iväg , åkte vi hem till fina syster & co. Johannes var mäkta stolt över sin present till kusinen A <3 Jag hade beställt en canvastavla ( 40x40) av ett foto som Johannes tog på sin skolresa till Koversta. Han skulle inte tala om vad det var , men han sa att det är han som har tagit den och det är en bild....hi hi hi.
Maten var god & fikat var gott....mätta & belåtna åkte vi hem vid 17:00-tiden...trötta av värmen slappade vi bara resten av kvällen.

Lördag och pingstafton...en morgon med hög mysfaktor. Jag fixade lite fika...och tog med min lilla familj till vackra Högbo. Vädret var helt underbart.....vi var först vid lekplatsen och sedan innan vi åkte hem , var vi en sväng till badplatsen. M & Johannes badade...jag kom iaf i med fötterna...ha ha ha.
Senare var vi till Hedåsen...kallare vatten enl mina killar....men båda två tog sig ett kvällsdopp - Johannes badade längre än M.......och mamma kom inte ens ner och kände på vattnet med fötterna.

Imorgon börjar vardagen igen.....och vi har gått över till sommarschemat. Jag slutar 14:00.....1 1/2 timme tidigare än vad jag brukar...me like a lot ^^ Och sista veckan med Johannes innan sommarledigheterna börjar. På fredag ska han till pappa ( hans helg ) och sedan ska han vara 2 veckor hos pappa (v25-26)....då ska visserligen pappa jobba & Johannes ska vara på fritids...hmmmm.....Sedan har vi semester v 27-28 tillsammans alla 3 , innan han ska vara ledig med pappa igen v 29-30. Efter det blir det en vardag igen  (med ytterligare v 32 ledigt med oss )  med varannan helg hos pappa.

Hör lite åska på avstånd....och där kan den stanna tycker jag. Men det har lovats regn & åska idag...så vi får väl se.

kramkram

1 kommentar:

  1. Vilket härligt väder vi har! Solen har verkligen lyst på alla nybakade studenter och även på oss andra! Du har modiga badkillar i familjen du! Jag är lite mer lik dig, kanske ett dopp med lilltån...
    Kramkram

    SvaraRadera